Karadeniz Bölgesi

press to zoom
Boztepe
Ordu

Karadeniz turumuz sırasında Ordu konaklayacağımız yerlerden biriydi. Kente kuşbakışı bakmak için Boztepe'ye çıktık. Ordu da maalesef betonlaşmadan fazlasıyla nasibini almış. Ama boztepe'de güzel bir kır kahvesi var. Bir de küçük hayvanat bahçesi kurmuşlar. Özellikle yaz akşamlarında çok keyifli bir yer olduğuna eminim. Her neyse boztepede çaylarımızı içtikten sonra otele yerleşmeden önce güzel bir yemek yiyelim dedik. Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Mıdı'nın Yeri'ne gittik. Ama bütün yolculuğumuz boyunca yemek konusundaki talihsizliğimiz yine peşimizi bırakmadı. Bu seferde lokanta bayrama hazırlık (ramazan bayramı) sebebiyle kapalıydı. Kentte birkaç restoran gezdikten ve hepsinden kapalı cevabı aldıktan sonra zor bela açık olan bir yer bulduk. (Kalacağımız otelde de yemek servisi bitmişti) Atherina restorantta karınlarımızı doyurduktan sonra otelimize yerleşmek için yola çıktık. Allahtan otelimiz gerçekten güzel bir oteldi de yorgunluğumuzu atabildik. Orduda gezilecek çok yer olduğunu duyduk. Ama zamanımızın yetersizliğinden ayrıntılı gezimizi dönüş yolumuza bıraktık. Gidenler için görülmesi gereken yerlerin başında Düz Mahalle, Aziziye, Taşbaşı ve Zafer-i Milli geliyor. Eski evlerden örnekler görülebilir. Taşbaşı kültür merkezi eski bir Rum-Ortodoks kilisesinden dönüştürülmüş. Ordu müzesi de görülecek yerler arasında.

Nerede Kaldık: Balıktaşı Otel

Nerede Yenir: Mıdı'nın Yeri (Her ne kadar biz burada yemesek de Ordulu bir arkadaşım çok methetti)

Ne alınır: En başta fındık elbette ve el işi ürünler.

Ünye

Ünye güzel plajları, kalesi, tarihi yapılarıyla yeşillikler içinde Ordu'nun güzel bir ilçesi. Kadılar yokuşu ise görülmesi gereken tarihi yerlerden biri. Osmanlı zamanında bu yokuşta daha doğrusu bu mahallede birçok kadı otururmuş. Buradan birçok ünlü kadı çıkmış ve neredeyse babadan oğula geçen bir baba mesleği olmuş. Sokaktaki evlerin çoğu harap ve yıkılmaya terk edilmiş olsa da atalarının evlerinde hala oturan birkaç aile de var. Fakat yokuşu bulmak biraz zahmetli oldu. Girişte adı Kadılar Yokuşu diye yazsa da ne yokuş olarak ne de sokak diye yerini tam olarak pek bilen yok. (Hükümet binası önündeki meydanın arka tarafı) Hatta sorduğumuz kişilerden biri bunca yıllık Ünyeliyim ilk defa sizden duydum bile dedi. Vaktimiz kısıtlı olduğu için Ünye'yi fazla gezemesek de duyduğumuza göre Çakırtepe, Şeyh Yunus (Yunus Emre) türbesi ve Ünye Kalesi görülecek yerler arasında.